søndag 26. mai 2013

Kleshengere I Ny Drakt

For litt siden fant jeg igjen to gamle,
helt enkle kleshengere.
Jeg googlet etter hekleoppskrift på trekk,
og da fant jeg denne:

Legg opp luftmasker i et antall som kan deles på 6,
ca like lang som kleshengeren.
Snu arbeidet og hekle 5 staver i 3.luftmaske fra nåla.
Hekle deretter 1 fastmaske i 3.luftmaske, 
deretter 5 staver i 3.luftmaske...
Fortsett slik til du er i enden,
snu og hekle likt på undersiden.
Hekle en til helt lik.
Legg remsene vrang mot vrang og hekle sammen
med fastmasker langs kanten rundt nesten hele.
Spar igjen litt plass i ene enden til å tre kleshengeren i.
Skru løs kroken og tre den på igjen når du har fått på trekket.
Hekle igjen resten av åpningen.














(på nett så jeg ingen opphavsrett til denne oppskriften,
så velger derfor å legge den ut her)


I morgen er det mandag igjen,
og planene er allerede lagt.
Blant annet skal jeg gjøre noe jeg aldri
har gjort før:)
Hele prosessen tar 3 dager-oppdatering kommer:)

Ha en fin ny uke alle dere som er innom:)

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...