lørdag 3. november 2012

Krone-PanneBånd Til Liten Prinsesse

For en stund siden spurte jeg min mor om hun
hadde oppskrift på kronepannebånd,
men hun hadde ikke det.
Deretter glemte jeg det litt til jeg så
at Lille My hadde lagt ut link på sin
FB-side.

Da var det bare å begynne:)

Jeg gjorde om litt på den oppskriften jeg fant,
jeg ville ha båndet litt bredere.
Jeg har brukt pinne nr 4 og
babygarnet til Du Store Alpakka,
dobbel tråd.


Jeg la opp 17 masker med dobbelt garn.
Deretter økte jeg en maske i begynnelsen på annenhver pinne
til 23 masker.
Deretter felte jeg en maske i samme ende annenhver pinne
til 17 masker.
Strikk i rillestrikk til det er langt nok,
jeg har strikket 7 spisser til min jente som er 6år.
Sy sammen endene og sett på pynt.
Jeg heklet 2 blomster og satte på,
men knapper i forskjellige former og
farger er jo også fint:)



Dette er jo  også et lite julegavetips til små
jenter som har alt:)
Tar 1-2 timer å lage, vips så er det ferdig:)

Ha en fin kveld:)

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...