tirsdag 5. april 2011

Rund pute

En av min putefavoritter om dagen,
er en pute jeg har laget selv
og som har fått hedersplass i sofaen.



Jeg er veldig glad i den
nostalgiske stilen,
selv om jeg ikke har så mye selv ennå...
Jeg prøver å lage mye selv,
og på den måten får jeg det jo slik jeg hadde
tenkt meg at det skulle være:)

Den runde puten er veldig enkel å lage,
og jeg skal prøve i gi en grei
beskrivelse av utførelsen her:)

1.
 Ønsker du bildemotiv, finnes disse å få kjøpt i hobby- og stoffbutikker.
Dette strykes så over på hvitt stoff.

2.
Klipp så til et stykke stoff som skal brukes på baksiden av bildet, som et for.
Legg disse to stoffene mot hverandre;
bilde mot forstoff.

3.
Finn en tallerken, ca 20 cm i diameter,
og tegn av en sirkel.
Sy rundt på sirkelen.

4.
Klipp en liten sprekk midt bak i forstoffet,
og vreng slik at bildet kommer fram.
Fest en blonde rundt kanten med knappenåler
og legg til siden.

5.
Klipp så til en bit stoff, ca 37x140 cm.
Jeg har brukt mørkebrun fløyel.
Sy en kanal langs den ene langsiden og tre i en snor
eller et silkebånd.

6.
Sy så en søm langs den andre langsiden hvor
du bruker lengst mulige sting for å kunne rynke
sammen siden så den passer rundt bildemotivet.
Sy fast til bildemotivet samtidig som du syr
fast blonden for å slippe å sy to ganger rundt.

7.
Stapp puten med vatt, og dra i snoren
og knyt igjen på baksiden.

Voila!!
Puten er ferdig!!

Håper oppskriften er ganske forståelig,
og hvis noen av dere syr den så hadde det
vært moro med tilbakemeldinger og bilder:)

Bente

1 kommentar:

  1. hei! fann bloggen din når eg googla etter oppskrift på nettopp sånn pute som dette her! takk for oppskrifta! :) og koselig blogg har du,eg er òg glad i sying og håndarbeid, og her var det masse fin inspirasjon!
    håpar det er greit at eg la meg til som følgar!
    ha ein fin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...