mandag 2. mars 2015

Heklet Teppe Med BestemorRuter



Jeg har LENGE drømt om å hekle et teppe. Selve drømmeteppet. I mai i fjor begynte jeg, uten særlig forhåpninger om å klare det. For at det er en kjempejobb er det ingen tvil om. Så satte jeg i gang, valgte ut 6 farger jeg syntes var fine sammen. Komponerte 15 kombinasjoner med disse fargene, og heklet 11 av hver. 165 lapper. Jeg har heklet i stua, på kjøkkenet, i bilen, på camping, på håndballkamper, på nattevakter... Overalt:) Kjempemoro har det vært, en slags reise... Og i februar var det ferdig. Den kvelden jeg sydde inn siste tråden og kunne si at nå er teppet ferdig, var en merkelig kveld:) Jeg tenkte at jeg snart må begynne med et nytt teppe, å ikke skulle hekle bestemorruter på en stund føltes tomt. Så et nytt teppe er under planlegging. 




Imens strikker jeg litt til lillebror, bilder kommer etterhvert:)

Ha en fortsatt fin kveld:)

Bente

1 kommentar:

  1. For et nydelig og fargeglad teppe! Jeg har også heklet på et oldemorsruteteppe siden mai i fjor, men siden det er reise/fergearbeidet mitt tar det litt tid å få ferdig. Kjekt å få inspirasjon til å få opp farten på det prosjektet :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...