onsdag 1. oktober 2014

En Sjukedag...

Vesle-gullet mitt har vært i dårlig form i dag, i dag av alle dager.
Ikke det at han kan noe for det, neida stakkars velse gullet mitt.
MEN,
etter å ha vært hjemme med mamsen sin i to år, 
begynte han i barnehage for 5 uker siden. 
Det har gått kjempebra og han stortrives.
Han har bare 60% plass, så vi storkoser oss hjemme to dager i uka.

Nå kommer jeg til pointet; å planlegge noe på egen hånd,
det fungerer særs dårlig. 
Å se på turnusen sin at man har sin første 
alenefridagutenbarn-dag, på over to år,
kanskjegåtilfrisøren-dag, gåtur-dag, besøkesøstersnyebaby-dag,
nei det må man ikke nevne høyt, ikke hviske heller.
For all erfaring gjennom 16 år med barn viser at dette er lik
værehjemmemedsyktbarn-dag.
Er det ikke rart?
Eller er det bare her?
Ja, nå høres jeg veldig utakknemlig og sur ut,
joda er jo det innimellom også,
men er det ikke merkelig rart? 
Joa, vi har kost oss hjemme i dag, fyra i ovnen og sett på film.
Og da to-åringen kom med kinnet sitt og sa "kos",
nei da var ikke dagen så ille likevel.
Stakkars vesle gullet mitt,
mamma elsker deg :)





Bente



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...