onsdag 15. mai 2013

MarsipanKake


Hjemmelaget marsipankake skal ikke se helt
perfekt ut,
men se hjemmelaget ut:)
Det er det som er sjarmen med den,
og du får aldri en lik kake.


Oppskrift:

Sukkerbrød:
6 egg
180g sukker
-stivpiskes

90g hvetemel
90g potetmel
2ts bakepulver
-siktes i og vendes forsiktig inn.

Stekes på 175g i ca 40 minutter.

Fyll:
Ta det du liker best:)
Jeg deler som oftest kaken i tre lag,
og jeg bruker å dynke med appelsinjuice.
Deretter skjærer jeg banan i skiver og legger på,
så tar jeg pisket krem som jeg blander jordbærsyltetøy i oppå.
På neste lag har jeg som regel pisket krem iblandet vaniljekrem,
før jeg legger på toppen.
Så smører jeg inn hele kaka med et godt lag pisket krem.

Marsipanen kjevler jeg ut på bakepapir strødd med hvetemel.
Hvelv den over kaka, 
det er lettest hvis man bruker ei kjevle å legge marsipanlokket over.

Pynten kan man lage på forhånd.
Jeg bruker konditorfarge i marsipanen og lager pynten 
så den ligger klar når kaka er ferdig.

Det er bare å bruke fantasien:)



Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...