fredag 15. april 2011

Ostescones

I  går kveld hadde jeg venninnekveld,
og hadde lyst til å servere noe godt...
Jeg hadde kjøpt ost og kjeks,
og lagde scones til.
Sconesene ble varmt mottatt,
og derfor fikk jeg lyst til å dele
smaksopplevelsen med dere:)

Ca 15 stk.


5dl hvetemel
3ts bakepulver
1/2 ts salt
75g smør
150g revet ost
8 soltørkede tomater i olje
15 oliven, hvis du vil...
2dl kefir

Slik gjør du:
Bland det tørre, smelt smør, ha i kefir og revet ost
og bland alt sammen.
Hakk tomatene og evt oliven, ha i.
Elt sammen, kjevle ut til en ca 2cm tykk leiv.
trykk ut med glass til runde
passe store sirkler.
Stek midt i ovnen på 225 grader i
ca 10-15 min.

Jeg hadde også litt hakket hvitløk i
og en halv teskje rosmarin.

De ble kjempegode med ost på,
men passer nok også ypperlig til alle slags supper.

Velbekomme!!

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...