mandag 11. april 2011

"Nye møbler"

I helga har jeg jobbet, slik som jeg gjør hver 3. helg,
og da blir det lite tid til blogging.
Har i dag fri, det er rolig i huset,
og jeg har gjort siste finishen på hjørnemøblene
våre som sårt trengte en oppussing.

I all oppussingsgleden glemte jeg å ta "før"-bilder,
og det angrer jeg på nå, for møblene er ikke
til å kjenne igjen:)

Jeg ble kjempefornøyd!


Jeg har først grunnet møblene, og så malt kun ett strøk med hvit Lady 15.
Deretter har jeg pusset hjørner og kanter for å få et slitt preg.
For å skjule litt rot har jeg satt litt blondegardin-rester i skapvinduet.

I og med at jeg ELSKER hjerter,
måtte det selvfølgelig "snike" seg med
et her også:)

Så nå er det bare å fortsette å male flere trehvite,
gule møbler som trenger en make-over:)

Men når man ser hvor fint resultatet blir er det jo
veldig fristende og male resten også!


Lampeskjermen har jeg også laget selv.
Den er sydd av hvitt linstoff,
jeg lagde løpegang øverst og nederst og
satte i en strikk som jeg strammet til passe åpning.
Deretter ble den pyntet med blonde, hampetråd
og et kors...
Enkelt og greit:)



Nå skal jeg lage noen nostalgiske
påskeegg,
forøvrig mine første,
og jeg er spent på resultatet:)

Ha en fortsatt fin dag,


Bente

3 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint, Bente! :-) Jeg har aldri vært flink til å grunne det jeg maler jeg, men det er sikkert dumt å ikke gjøre det. Lampeskjermen var også veldig søt! :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Jeg ble veldig fornøyd ja:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...