mandag 28. februar 2011

Fritidssyssler

Jeg har i bloggen min tenkt å ikke
skrive noe spesielt om jobben min,
men må allikevel nevne at jeg
elsker jobben min som sykepleier.

At jeg har valgt riktig grein yrkesmessig er helt klart.
Etter å ha jobbet noen år,
ble savnet etter faglig påfyll ganske stort,
og i høst begynte jeg på videreutdanning som praksisveileder.
Det vil si at jeg etter endt studie kan fungere
som veileder for de studentene som skal ha praksis hos oss.
Jeg liker godt å ha med meg studenter,
det gir meg veldig mye glede og erfaring,
samt at man må friske opp i sine langt inneliggende kunnskaper:)
Og det er jo nyttig:)
For jammen kan man ikke bruke list og lempe
og øve seg på veiledning i det skjulte,
mann og barn er jo utmerket og bedrive litt "usynlig" veiledning på;)

Så nå i kveld og i den siste tiden har jeg
da hatt fritidssyssler i form av en oppgave
som vi også skal ha framlegg på i morgen.

At det går an å være så dum,
tenker jeg om meg selv da det gjelder slike framlegg.
Hau, at det går an å grue seg så fært til så lite,
at jeg vil meg sjøl så vondt da!
Det tenker jeg hver gang jeg har vært så "dum"
å begynne på et studie, hehe:)
Og så er det så godt da dagen er over og alt gikk bra.

Så det skal jeg fokusere på nå i kveld;
hvor utrolig godt det vil være å synke
ned i sofaen i morgen etter endt
og forhåpentligvis bestått framlegg...
Og så skal jeg fokusere på hvor godt
det er da jeg endelig har fått i vitnemålet mitt
disse ekstra studiepoengene som er veien
til enda mer selvpining og framlegg:
nemlig jordmorstudier...

Så det er vel bare å venne seg til det først som sist:
Min framtid er preget av selvpining og hardt arbeid,
men jammen tror jeg ikke det vil være verdt det...

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...